Senin, 21 November 2016

Motor Buat Adventure-Touring 2017 BMW G 310 GS.. Bikin Ngiler Juga..

http://ift.tt/2fqMrqR - http://ift.tt/2bbakm4

Kondisi medan tanah air yang dinamis serta kondisi jalan yang “dinamis” dalam artian mudah rusak he he… menjadikan motor senyaman apapun akan menjadikan output feeling berkendara yang bikin bad mood 😀
Namun setidaknya pilihan motor yang semi buat medan ajrut ajrutan tampaknya menjadi solusi jika kita mengandalkan roda dua sebagai sarana transportasi atau sebagai sarana komuter , kerja luar kota dengan jarak menengah sedang…
Salag satunya dengan pilihan motor Adventure ini yang dilansir oleh pabrikan BMW dilabeli BMW G 310 GS

2017_bmw_g_310_gs
Bisa dibilang ini adalah foto copy dari sang kakak dimana ada kemiripan dengan R 1200 GS, dan sepertinya jika ini menjadikan pilihan buat menggasak jalanan yang kurang bagus masih mumpuni..bahkan sebagai tampilan gagah bak touring rider boleh juga nih…
Nah Honda Yamaha dan Suzuki di Indonesia kan belum merambah kelas ini kan.. boleh dicoba nih… sapa tahu laris manis…
2017_bmw_g_310_gs

Spesifikasi BMW G 310 GS
Engine
Type Water-cooled, single-cylinder 4-stroke engine, four valves, two overhead camshafts and finger followers, wet sump lubrication
Bore x stroke 80 mm x 62,1 mm
Capacity 313 ccm
Rated output 25 kW (34 PS) at 9500 U/min (ECE Version)
Max. torque 28 Nm at 7500 U/min
Compression ratio 10,6:1
Mixture control / engine management Electronic fuel injection, BMS-E2.
Emission control Closed-loop 3-way catalytic converter, emission standard EU-4
Performance / fuel consumption
Maximum speed 143 km/h
Consumption per 100 km based on the WMTC 3.33 l
Fuel type Minimum octane rating 91 RON (recommendation EU: 95 RON, recommendation BRA E27)
Electrical system
Alternator Alternator 308 W
Battery 12 V / 8 Ah, Maintenance free
Power transmission
Clutch Multiple-disc clutch in oil bath, mechanically operated
Gearbox Synchromesh 6-speed transmision Integrated in the motor housing.
Drive Endless Z-ring chain, shock damping in rear wheel hub
Chassis / brakes
Frame Tubular steel frame with bolted rear frame.
Front wheel location / suspension Upside down fork , Ø 41 mm
Rear wheel location / suspension solid die-cast aluminum swingarm, directly hinged monoshock, adjustable preload
Suspension travel front / rear 180 mm / 180 mm
Wheelbase 1.420 mm
Castor 98 mm
Steering head angle 63,3°
Wheels Cast aluminium wheels
Rim, front 2,50 x 19″
Rim, rear 4,0 x 17″
Tyres, front 110/80 R 19
Tyres, rear 150/70 R 17
Brake, front Single disc, diameter 300 mm, 4-piston fixed caliper, radially bolted
Brake, rear Single disc, diameter 240 mm, single-piston floating caliper
ABS BMW Motorrad ABS
Dimensions / weights
Length 2,075 mm
Width (incl. mirrors) 880 mm
Height (excl. mirrors) 1,230 mm
Seat height, unladen weight 835 mm (820 mm: Low Seat; 850 mm: Comfort Seat)
Inner leg curve, unladen weight 1,870 mm (1,840 mm: Low seat; 1,900 mm: Comfort Seat)
Unladen weight, road ready, fully fuelled 1) 169.5 kg
Permitted total weight 345 kg
Payload (with standard equipment) 175.5 kg
Kapasitas tangki 11 liter


EmoticonEmoticon